Målgruppe; Paragraf 108 botilbud & paragraf 107 botilbud i Nordjylland

Hvem er målgruppen?

paragraf 107 botilbud og paragraf 108 botilbud

Kirketerp Gamle Skole er et paragraf 107 botilbud og paragraf 108 botilbud. Det vil sige, vi er et bo- og beskæftigelsestilbud til unge og voksne med udviklingshæmning, medfødt eller erhvervet hjerneskade.

Vi kan som botilbud for udviklingshæmmede være stedet for det unge menneske, der er skal til at flytte hjemmefra og har behov for støtte til at finde sine ben i et nyt liv som ung voksen. Vi henvender os også til unge voksne, der har været igennem processen med at flytte hjemmefra, men nu står et sted i livet, hvor der skal være plads til at leve et ungdomsliv i trygge rammer.

På trods af at vi er et paragraf 107 botilbud og 108 botilbud, er en forudsætning for indskrivning, at man har en vis fysisk funktion, hvor man selvstændigt fysisk kan bevæge sig frit omkring. Derudover skal man kunne deltage i de aktiviteter, der tilbydes i dagtilbuddet.

Afdelingen vil derfor ikke modtage beboere, der har et meget svært fysisk handicap.

Kontakt os, og hør om mulighederne for indskrivning

Skulle du have yderligere spørgsmål om vores målgruppe, om os, eller andet, er du også velkommen til at kontakte os. Du kan også læse nærmere om at bo på skolen og om vores dagsbeskæftigelse.

Som et paragraf 107 botilbud og 108 botilbud i Nordjylland skaber vi trygge og stabile rammer. Her har det sociale fællesskab og støtten til at leve et så indholdsrigt liv som muligt i højsædet.

Kirketerp Gamle Skole er et levende hus, hvor der er plads til et aktivt ungdomsliv med venner, oplevelser, grin, fest og farver. Dette er samtidig med, at den enkelt unge øver sig på et voksenliv med mere selvstændighed og ansvar.